Optimizarea on-site sau on-page este una dintre cele mai importante
parti ale optimizarii pentru motoarele de cautare si trebuie sa fie
facuta ok atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru oamenii ce va
vor citi site-ul. Bineinteles ca in functie de tipul site-ului
(e-commerce, blog, site de prezentare etc…) , structura acestuia va fi
diferita, insa va trebui sa aiba multe din urmatoarele elemente
prezente.
Motoarele de căutare sînt
programate să utilizeze în mod optim baza de date obţinută de
roboţii tîrîtori (indexatori) care analizează
conţinutul paginilor de pe internet. Scopul lor este
să prezinte foarte rapid internauţilor liste cu pagini web în care
primele locuri să fie ocupate de pagini cu un conţinut informativ
şi util
pentru tema căutată. Deci algoritmul de sortare a paginilor trebuie să fie foarte
bine conceput, pentru că
el are rolul de a sorta mii sau zeci de mii de pagini într-un timp foarte
scurt şi cu un rezultat care să fie pe placul internauţilor.
Un robot tîrîtor
nu vede paginile web aşa cum le văd oamenii, el acordă o
importanţă covîrşitoare textului unei pagini, fără a
fi impresionat deloc de aspectul ei grafic. Ca urmare, bazele de date ale motoarelor de
căutare conţin pagini indexate după conţinutul lor scris şi
nu după cel grafic. Acest conţinut scris este cel care dă 70%
din relevanţa unei
pagini web, restul de 30% fiind dat de optimizarea ("cosmetizarea")
paginii web.
Sarcina lingviştilor
şi a matematicienilor implicaţi în dezvoltarea motoarelor de căutare
a stat tocmai în crearea şi optimizarea unui algoritm care să poată
să ordoneze un număr mare de pagini web în funcţie de
utilitatea conţinutului lor scris. În mod evident, unele din
caracteristicile algoritmului nu sînt uşor de sesizat de către
persoanele care nu au lucrat la el. Alte caracteristici pot fi însă
deduse analizînd paginile web care apar în mod constant pe primele locuri ale
listelor generate de motoarele de căutare.
Este uşor
de intuit faptul că algoritmul favorizează paginile web care au
un conţinut mai mare de text, pentru că se consideră că aceste
pagini conţin multă informaţie, iar internauţii caută
în mod special această caracteristică a paginilor web. Nu se ştie
precis cum este evaluat de către un anumit algoritm conţinutul de text
al unei pagini, dar este foarte posibil să fie luat în calcul
numărul de caractere (litere) din pagină, aşa cum a fost calculat de
robotul tîrîtor care a indexat pagina. Asta nu înseamnă că paginile
umplute cu text
pînă la refuz au un succes garantat în ce
priveşte aprecierea lor de către motoarele de căutare. Trebuie să ţinem cont şi
de alte aspecte, cum este de exemplu calitatea expunerii informaţiilor
din textul respectiv.
Paginile cu
mult text sînt pe placul algoritmilor de căutare, dar oamenii sînt mai rafinaţi,
ei preferă de cele mai multe ori o cantitate rezonabilă de text şi
care în plus trebuie să fie interesant, util, bine scris şi
formatat în aşa fel încît să fie plăcut de citit. Un alt
aspect care nu trebuie neglijat este actualizarea periodică a conţinutului sitului şi adăugarea
de noi materiale.
Atunci cînd
scriem textul dintr-o pagină trebuie să ne asigurăm că
folosim inclusiv sinonime
pentru cuvintele-cheie şi de asemenea că folosim şi variante
mai puţin folosite ale acestora. De exemplu într-o pagină web care
tratează un subiect despre siturile web (găzduire de ex.) trebuie
folosit în principal cuvîntul "sit", dar trebuie pusă în
paranteză şi varianta "site",
încă destul de folosită, deşi este incorectă. În acest fel
dacă un internaut va căuta paginile care conţin sintagma
"găzduire site web", avem toate şansele ca
şi pagina noastră care tratează acest subiect să fie
luată în seamă de motorul de căutare pentru includerea pe lista rezultatelor căutării.
Ce este SEO?
SEO (search engine optimization) este procesul de îmbunătățire a performanței, experienței și autorității site-ului dvs., astfel încât să poată obține o vizibilitate mai bună în motoarele de căutare precum Google.
Mai exact, SEO se referă la clasarea mai sus în rezultatele căutării organice (unpaid). Nu rezultate plătite sau sponsorizate.
De ce este important SEO ?
SEO este important, deoarece poate aduce mai mult trafic, clienți potențiali, clienți și venituri pentru afacerea dvs. Chiar și strategiile SEO de bază pot oferi o rentabilitate uriașă a investiției. Sursa Info !
Cercetare organică Vrei să ajungi în vârful SERP?
Începeți cu a învăța ce funcționează cel mai bine pentru concurenții dvs.
Descoperiți cele mai bune cuvinte cheie ale concurenților
- Explorați clasamentele de cuvinte cheie ale rivalilor dvs. pe desktop și mobil
- Vizualizați paginile lor de destinație afișate în SERP-uri pentru un anumit cuvânt cheie
- Vedeți cât trafic aduce organic un termen de căutare.
Găsiți noi concurenți organici
- Păstrați o atenție deosebită asupra peisajului competitiv organic dinamic
- Obțineți o reprezentare vizuală a locului în care se află site-ul dvs., printre alți jucători de căutare organică
- Vedeți o listă de domenii cu care vă luptați pentru primele poziții în Google și Bing
Observați schimbările de poziție ale domeniilor
- Fiți la curent cu modul în care pozițiile de domeniu ale rivalilor dvs. se schimbă în rezultatele organice
- Afla ce cuvinte cheie noi i-au ajutat pe competitorii tai sa intre in top 20 Google sau Bing
- Înțelegeți unde câștigă propriile tactici și dacă există loc de îmbunătățire
- Vezi Sursa Info AICI
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu