duminică, 7 octombrie 2012

SEO - OPTIMIZAREA PAGINII WEB


Optimizarea on-site sau on-page este una dintre cele mai importante parti ale optimizarii pentru motoarele de cautare si trebuie sa fie facuta ok atat pentru motoarele de cautare, cat si pentru oamenii ce va vor citi site-ul. Bineinteles ca in functie de tipul site-ului (e-commerce, blog, site de prezentare etc…) , structura acestuia va fi diferita, insa va trebui sa aiba multe din urmatoarele elemente prezente.

    Motoarele de căutare sînt programate să utilizeze în mod optim baza de date obţinută de roboţii tîrîtori (indexatori) care analizează conţinutul paginilor de pe internet. Scopul lor este să prezinte foarte rapid internauţilor liste cu pagini web în care primele locuri să fie ocupate de pagini cu un conţinut informativ şi util pentru tema căutată. Deci algoritmul de sortare a paginilor trebuie să fie foarte bine conceput, pentru că el are rolul de a sorta mii sau zeci de mii de pagini într-un timp foarte scurt şi cu un rezultat care să fie pe placul internauţilor.
    Un robot tîrîtor nu vede paginile web aşa cum le văd oamenii, el acordă o importanţă covîrşitoare textului unei pagini, fără a fi impresionat deloc de aspectul ei grafic. Ca urmare, bazele de date ale motoarelor de căutare conţin pagini indexate după conţinutul lor scris şi nu după cel grafic. Acest conţinut scris este cel care dă 70% din relevanţa unei pagini web, restul de 30% fiind dat de optimizarea ("cosmetizarea") paginii web.
    Sarcina lingviştilor şi a matematicienilor implicaţi în dezvoltarea motoarelor de căutare a stat tocmai în crearea şi optimizarea unui algoritm care să poată să ordoneze un număr mare de pagini web în funcţie de utilitatea conţinutului lor scris. În mod evident, unele din caracteristicile algoritmului nu sînt uşor de sesizat de către persoanele care nu au lucrat la el. Alte caracteristici pot fi însă deduse analizînd paginile web care apar în mod constant pe primele locuri ale listelor generate de motoarele de căutare.
    Este uşor de intuit faptul că algoritmul favorizează paginile web care au un conţinut mai mare de text, pentru că se consideră că aceste pagini conţin multă informaţie, iar internauţii caută în mod special această caracteristică a paginilor web. Nu se ştie precis cum este evaluat de către un anumit algoritm conţinutul de text al unei pagini, dar este foarte posibil să fie luat în calcul numărul de caractere (litere) din pagină, aşa cum a fost calculat de robotul tîrîtor care a indexat pagina. Asta nu înseamnă că paginile umplute cu text pînă la refuz au un succes garantat în ce priveşte aprecierea lor de către motoarele de căutare. Trebuie să ţinem cont şi de alte aspecte, cum este de exemplu calitatea expunerii informaţiilor din textul respectiv.
    Paginile cu mult text sînt pe placul algoritmilor de căutare, dar oamenii sînt mai rafinaţi, ei preferă de cele mai multe ori o cantitate rezonabilă de text şi care în plus trebuie să fie interesant, util, bine scris şi formatat în aşa fel încît să fie plăcut de citit. Un alt aspect care nu trebuie neglijat este actualizarea periodică a conţinutului sitului şi adăugarea de noi materiale.
    Atunci cînd scriem textul dintr-o pagină trebuie să ne asigurăm că folosim inclusiv sinonime pentru cuvintele-cheie şi de asemenea că folosim şi variante mai puţin folosite ale acestora. De exemplu într-o pagină web care tratează un subiect despre siturile web (găzduire de ex.) trebuie folosit în principal cuvîntul "sit", dar trebuie pusă în paranteză şi varianta "site", încă destul de folosită, deşi este incorectă. În acest fel dacă un internaut va căuta paginile care conţin sintagma "găzduire site web", avem toate şansele ca şi pagina noastră care tratează acest subiect să fie luată în seamă de motorul de căutare pentru includerea pe lista rezultatelor căutării.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu