sâmbătă, 6 octombrie 2012

PROMOVARE SITE


PROMOVAREA UNUI SIT WEB
 
Orice webmaster vrea, fie că o recunoaşte deschis sau nu, ca situl său să fie vizitat de cît mai mulţi internauţi şi dacă se poate, cît mai des. Această dorinţă (care ţine de considerente financiare sau de ego) nu este însă realizabilă decît dacă webmasterul şi toţi ceilalţi implicaţi în administrarea sitului depun un efort constant pentru a menţine conţinutul şi aspectul sitului cît mai aproape de cerinţele internauţilor. Succesul unui sit, ca de altfel al oricărui produs, se datorează în mare măsură şi modului în care este promovat, cu alte cuvinte marketingul este aproape la fel de important ca şi calitatea unui produs.

   În această lume a internetului încă foarte tînără, experţii în crearea de situri Web sau redactorii de articole interesante nu sînt de obicei şi experţi în marketing. Tocmai din această cauză promovarea eficientă a unui sit web este făcută de cele mai multe ori de către profesionişti. Aceştia îşi oferă serviciile contra cost şi la ei apelează companiile care vor să-şi construiască o prezentă importantă pe internet. Sumele investite în marketingul profesional sînt impresionante şi în permanentă creştere de la an la an.

   O caracteristică a Internetului este că acesta, în calitatea sa de spaţiu virtual permite oricărui internaut să-şi construiască un sit web, existînd, spre deosebire de spaţiul real, destul loc pentru toată lumea. Mai mult, internautul respectiv nu trebuie să aibă cunoştinţe avansate de limbaj HTML sau să plătească vreun ban pentru locul de pe Internet unde vrea să-şi construiască situl (se exclud bineînţeles cheltuielile legate de conectare şi cele datorate operatorului de telefonie). Există în momentul de faţă poate zeci de milioane de situri în toată lumea, cele mai multe dintre ele aparţinînd unor internauţi obişnuiţi şi nu unor companii sau instituţii.

   Siturile mici sînt însă potenţiale surse de cîştig material pentru proprietari, pentru că există companii interesate să cumpere spaţiu publicitar chiar şi pe siturile mici, cu condiţia ca acestea să fie vizitate des. Un sit bine făcut şi care şi-a dobîndit deja o "clientelă" de internauţi constantă poate fi la un moment dat cumpărat pentru o sumă importantă de către o companie mult mai mare, existînd în plus posibilitatea ca administratorii sitului să-şi păstreze locurile de muncă pentru a continua să menţină şi să îmbunătăţească situl.

   Ţinînd cont de faptul că internauţii romani care sînt în acelaşi timp şi webmasteri vor să le fie vizitate siturile, ei trebuie să înveţe să-şi facă singuri activitatea de marketing, pentru că nu au mijloacele financiare necesare pentru apelarea la specialişti. Multe firme rumîneşti care vor să aibă situri web de succes sînt în aceeaşi situaţie, din cauza dificultăţilor financiare neputînd fi luată în discuţie cumpărarea de spaţiu publicitar pe internet sau angajarea unor specialişti în marketing. Greul promovării sitului cade astfel pe umerii webmasterului, transformat peste noapte şi în responsabil cu marketingul.

   În cele ce urmează vor fi prezentate metodele prin care orice internaut poate să-şi promoveze situl, fără a fi nevoit să apeleze la profesionişti.
    Metodele cele mai eficiente de promovare a unui sit sînt următoarele:
  • 1) Optimizarea sitului web pentru indexarea adecvată de către motoarele de căutare
  • 2) Înscrierea sitului în cataloagele de adrese ale portalurilor internaţionale şi rumîneşti
  • 3) Promovarea sitului pe forumurile on-line sau în grupurile de discuţii
  • 4) Participarea la clasamentele siturilor care fac topuri
Să presupunem că dorim să construim un sit pentru firma pe care o deţinem. Aceasta pune în vînzare biciclete (noi şi la mîna a doua) şi piese de schimb, dar în acelaşi timp oferă şi servicii de reparare a unor biciclete care au fost vîndute sau nu de firmă. Dorim să alcătuim un sit care să fie mixt, adică să aibă o parte comercială şi una de informare.

   Primul pas este să alegem un domeniu pentru situl firmei. Este indicat să cumpărăm un domeniu cu nume sugestiv, de exemplu putem folosi cuvîntul "biciclete" şi să alegem unul din domeniile  http://www.biciclete.ro sau http://www.biciclete.com. Dacă acestea au fost deja cumpărate, putem alege un domeniu care se termină în NET (http://www.biciclete.net), BIZ, etc. În cazul puţin probabil în care toate domeniile au fost deja cumpărate, putem încerca diverse variante de cuvinte compuse, de exemplu "super-biciclete". Numele unui domeniu nu trebuie să conţină spaţii, de aceea dacă vom folosi un cuvînt compus va trebui să folosim o liniuţă pentru a lega părţile sale componente. Al doilea pas care trebuie făcut este să găzduim situl pe un server.

   Pentru ambele iniţiative expuse mai sus (înregistrarea domeniului şi găzduirea sitului), cel mai indicat este să apelăm la serviciile unei companii specializate. În general furnizorii de servicii internet (cei care oferă acces la internet) propun şi servicii de înregistrare şi găzduire de situri. Dacă dorim să comparăm ofertele mai multor companii, putem să căutăm pe internet pagini care conţin sintagmele: "înregistrare domenii web" şi "găzduire situri web" sau să vizităm secţiunile de legături ale portalurilor rumîneşti sau ale catalogului ODP. De asemenea putem să căutăm sintagmele "web domain registration rumania" şi "web hosting rumania".

  În cazul în care nu dorim să investim mulţi bani în situl web, dar dorim să avem o prezenţă pe internet, putem să apelăm la variantele gratuite de înregistrare a unui domeniu web şi de găzduire de situri. O  astfel de variantă este recomandată într-o primă instanţă, pentru a nu investi mulţi bani în ceva (prezenţă pe internet) de care nu sîntem siguri că ne va aduce un profit pe măsura sumelor investite. Totul se rezumă la a ne înregistra la unul din numeroasele situri care propun astfel de servicii.











Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu